Tutki uskoa

Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana. (Room. 10:17)

Usko Jumalaan on turvallista luottamusta siihen, että ihmisen elämä ei ole pelkästään omien käsien varassa. Niin kuin lapsi turvautuu vanhempiinsa, ihminen voi turvautua Jumalaan.

Usko voi olla turvaköysi silloin, kun muut turvaverkot pettävät. Usko on läsnä myös elämän hyvissä hetkissä, ilossa ja rakkaudessa. Usko ja rukous auttavat tekemään oikeita valintoja ja antavat voimia kulkea eteenpäin.

Usko syntyy ennen kaikkea evankeliumia kuulemalla. Seurakunnan yhteinen jumalanpalvelus tarjoaa tähän hyvän mahdollisuuden. Seurakunta on yhteisö, osa maailmanlaajaa Kristuksen kirkkoa, jonka yhteinen usko kannattelee ihmistä silloinkin, kun oma usko horjuu.

Vaikka seurakuntaelämä on yhteisöllistä, usko itsessään on henkilökohtainen, sisäinen asia. Jokainen voi lähestyä Jumalaa niillä tavoilla, jotka ovat itselle läheisiä. Joku tahtoo tulla jumalanpalvelukseen tai kokoontua seurakunnan ryhmässä, toinen tuntee pyhän läsnäolon luonnossa tai yksinäisyydessä.

Teksti: http://evl.fi

Usko Jumalaan on turvallista luottamusta siihen, että ihmisen elämä ei ole pelkästään omien käsien varassa. Niin kuin lapsi turvautuu vanhempiinsa, ihminen voi turvautua Jumalaan. Lue lisää siitä, mitä on kristinuskoLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja mitä tarkoittaa luterilaisuus.