Päiväkerhot

Seurakunta tarjoaa lapsille laadukasta varhaiskasvatustoimintaa, joka toteutetaan pienissä päiväkerhoryhmissä. Ryhmän aikuiset ovat koulutettuja ohjaajia ja ovat kerhossa lapsia varten. Toimintaa kerhoissa järjestetään lapsia sekä perheitä kuunnellen.

Päiväkerhot on tarkoitettu 2-5 vuotiaille lapsille. Lapsi pääsee kerhoon sinä vuonna, kun on täyttänyt 2 vuotta. Lapsi voi käydä srk:n päiväkerhossa siihen saakka, kunnes lähtee esikouluun. Taipaleen seurakunnan alueella päiväkerhoja järjestetään Savitaipaleen kirkonkylällä, Taipalsaaren Saimaanharjulla ja Lemin Kuukanniemessä ja/tai Kirkonkylällä.

Päiväkerhoryhmien tarkempi kesto ja kokoontumiskerrat viikossa määräytyvät vasta sen jälkeen, kun tiedämme kerholaisten ikäjakauman. Ryhmät kokoontuvat 1-2 kertaa viikossa noin parin tunnin ajan. Kerhopaikan saaneille ilmoitamme tarkemmat tiedot kesäkuun loppuun mennessä. Tarkempia tietoja voit kysyä oman kirkkopiirisi lastenohjaajalta.

Syksyn 2024 päiväkerhoihin voit ilmoittautua tästä linkistä tai osoitteesta www.mvs.fi/srk/taipale/url/RLvpF1jZM0 . Ilmoittautuminen aukeaa 15.4.2024.

Mitä päiväkerhossa tehdään?

Päiväkerhon toiminta on hyvin monipuolista.

• Päiväkerhossa opetellaan ryhmätaitoja erilaisten yhteisten leikkien ja puuhien avulla.
  • Kerhossa askarrellaan ja harjoitellaan kädentaitoja säännöllisesti.
  • Ulkoilu ja retkeily ovat myös isossa osassa kerhon sisältöä. Talvella innostumme lumesta, käymme laskemassa pulkkamäkeä. Keväisin ihmettelemme luonnon kasvua. Retkeilemme luonnossa ja käymme tutustumassa mm. kirkkoon tai hautausmaalle.
  • Päiväkerhoon sisältyy aina yhteinen hetki, jolloin hiljennymme tärkeiden asioiden äärelle. Kerhossa pohditaan elämän tärkeitä kysymyksiä ja ihmeitä yhdessä.
  • Kerhokertaan kuuluu myös välipalahetki, jolloin lapsi nauttii omista eväistään. Ruokarukous on myös tärkeä osa välipalahetkeä.

hartaus

Vastaava lastenohjaaja