Rippikoulut Taipaleen seurakunnassa

Tämä sivu on suunnattu erityisesti rippikoulua käyville nuorille ja heidän läheisilleen. Muuta tietoa rippikoulusta löydät täältä.

Rippikouluihin ilmoittaudutaan syksyisin, pääsääntöisesti lokakuun aikana. Jos et asu Taipaleen seurakunnan alueella tai sinulla on turvakielto, mutta haluaisit rippikouluun, on hyvä olla yhteydessä seurakuntaan tai seurata itse aktiivisesti seurakunnan tiedotusta rippikoulujen ilmoittautumisen etenemisestä.

Jos haluaisit yksityisrippikouluun, voit olla milloin tahansa yhteydessä seurakuntaan.

Rippikouluun kuuluu usein leirijakso, joka kestää noin kahdeksan päivää. Leirit järjestetään pääsääntöisesti Säkniemen kesäkodilla Savitaipaleella. Leirille kuljetaan omalla kyydillä, mutta poistumme yhteiskuljetuksella konfirmaatioharjoitukseen leirin konfirmaatiokirkkoon. Tästä saa lisätietoa oman ryhmän ohjaajalta.

Tietoa rippijuhlista täältä.

Rippikoulut vuonna 2024

Jokainen tuleva Taipaleen seurakunnan rippikoululainen saa syys- lokakuun vaihteessa seurakunnan vuoden 2024 rippikoulujen esitteen, josta löytyy kaikki tarvittava tieto rippikouluihin ilmoittautumiseen. Ilmoittautuminen rippikouluun alkaa 9.10. ja pääset ilmoittautumislomakkeeseen tästä.

Jos et ole saanut rippikouluesitettä, voit ladata sen tästä vko 39 alkaen.

Rippikoulu alkaa su 26.11. klo 18.00 jumalanpalveluksella Savitaipaleen kirkossa. Tällöin rippikoululaiset saavat tarkempia ohjeita rippikoulun käymisestä.

Jokainen nuori saa rippikoulun aloitustapaamisessa oman rippikoulupassin. Muistathan palauttaa rippikoulupassisi siten kuin ryhmäsi ohjaaja on sinua pyytänyt sen palauttamaan. :) Merkintöjä passiin voi alkaa kerätä 26.11. alkaen. Löydät täältä esimerkiksi tietoa, missä ja milloin järjestetään tilaisuuksia, joista voisi saada merkinnän.

Mahdollisista koronaan liittyvistä poikkeusohjeista tullaan tiedottamaan, mikäli se vaikuttaa ryhmän tapaamisiin. Noudatamme voimassaolevia virallisia suosituksia.

Rippikoulun ja konfirmaation jälkeen voit lähteä mukaan isostoimintaan.