Kesäkoti Säkniemi

Säkniemi

Säkniementie 414, 54800 Savitaipale

Avoinna tilaisuuksien yhteydessä

Majoitusrakennuksissa mahtuu yöpymään noin 30 henkilöä ja kappeliin mahtuu noin 60 henkilöä.
Kesäkodin varaukset hoidetaan kirkkoherranviraston palvelupisteiden kautta.

Säkniemen kesäkoti sijaitsee Säkniemen kärjessä Kuolimo-järven rannalla, noin 7 km Savitaipaleen Kirkonkylältä. Alueella on päärakennuksen ja saunarakennuksen lisäksi kaksi majoitusrakennusta ja kappeli.

Seurakunta järjestää Säkniemessä monenlaisia leirejä, kutsuiltoja eri ryhmille sekä kaikille avoimia saunailtoja.

Savitaipaleen itsenäinen seurakunta lakkautettiin 31.12.2018 ja Lemin, Savitaipaleen ja Taipalsaaren seurakunnat yhdistyivät uudeksi Taipaleen seurakunnaksi vuoden 2019 alusta. Vuonna 2006 Säkniemessä rakennettiin talkoovoimin leirikirkko, Pyhäpaulan kappeli. Kappeli vihittiin käyttöön 29.8.2006. Kappelissa voidaan järjestää perhejuhlia, vaikkapa avioliittoon vihkiminen tai kastejuhla.

Pysäköinti Pysäköinti
wc wc