Taipalsaaren siunauskappeli

Niiraskantie 3, 54920 Taipalsaari

200

Siunauskappeliin mahtuu noin 200 henkilöä, tätä suuremmissa hautajaisissa käytetään siunauspaikkana Taipalsaaren kirkkoa.

Hautaisjärjestelyt sovitaan kirkkoherranviraston palvelupisteiden kautta.

Taipalsaaren siunauskappeli on valmistunut 1989 ja vihitty käyttöön 11.2.1990. Ennen siunauskappelin rakentamista, kaikki siunaukset järjestettiin kirkossa.

Siunauskappelin on suunnitellut Arkkitehtitoimisto Studio Vuorinen ky. Taipalsaaren seurakunta sai varat siunauskappelin rakentamiseen vuonna 1976 kuolleen Hilma Tukiaisen testamentista. Omaisuutensa seurakunnalle testamentannut Tukiainen toivoi, että varat käytettäisiin
"siunauskappelin rakentamiseen seurakunnan nykyisin käytössä olevalle hautausmaalle kristillisten hautauksien suorittamista varten tai muuhun hautausmaan kunnostamiseen".

Pysäköinti Pysäköinti
wc wc