Taipalsaaren hautausmaa

Niiraskantie 3, 54920 Taipalsaari

Niiraskantiellä sijaitsevalle Taipalsaaren hautausmaalle on haudattu taipalsaarelaisia jo vuodesta 1837.

Taipalsaaren hautausmaalla on arkkuhautoja, suku-uurnapaikkoja sekä uurnalehto ja sirottelualue.

Suku-uurna hautapaikka

Uurna-alueen hautapaikka on kooltaan 1x1 m ja siihen voidaan haudata yhteensä 6 uurnaa. Omaiset voivat hankkia alueelle hautakiven/muistomerkin, mutta kivelle on määritelty omat rajoituksensa. Kasveja saa istuttaa ainoastaan sille varattuun tilaan. Uurna-alueen hautapaikalle voidaan ottaa myös seurakunnalta haudanhoito.

Sirottelualue ja uurnalehto

Sirottelualueella tuhka sirotellaan seurakunnan toimesta kooltaan noin 30x30 cm alueelle. Uurnalehtoon uurna haudataan seurakunnan toimesta tuhkineen.
Sirottelualueen ja uurnalehdon tarkka hautapaikka jää ainoastaan seurakunnan tietoon, omaisille ei muodostu hautapaikalle hallintaoikeutta, eivätkä he saa olla sirottelussa/uurnan hautauksessa läsnä.

Omaiset voivat tilata seurakunnalta kaiverretun muistolaatan alueen muistomerkki-kiviin asennettavaksi. Muistolaatta on kooltaan n. 10x15 cm ja kaikki laatat ovat yleisilmeeltään samanlaisia. Alueella olevalle muistelualueelle voi tuoda leikkokukkia tai hautakynttilöitä.