Rauhanlaakson hautausmaa

Rauhanlaakson hautausmaan muistolehto

Taipalsaarentie 50, 54800 Savitaipale

Rauhanlaakson hautausmaalla on arkkuhautoja, suku-uurnapaikkoja, uurnalehto ja sirottelualue.

Rauhanlaakson hautausmaalla on arkkuhautapaikkojen lisäksi uurnahauta-alue sekä sirottelualue.

Arkkuhautapaikkoihin haudataan vain yhteen kerrokseen eli yksi hautapaikka sisältää vain yhden hautasijan.

Uurna-alueen hautapaikka on kooltaan 1 x 1 metri ja siihen voidaan haudata yhteensä 6 uurnaa. Omaiset voivat hankkia uurnahautapaikkaan oman hautakiven / muistomerkin, mutta kivelle on määritelty omat rajoituksensa. Kasveja voidaan istuttaa ainoastaan sille varattuun tilaan. Uurna-alueen hautapaikkaan voidaan seurakunnalta ostaa myös haudanhoito.

Sirottelualueelle tuhka sirotellaan seurakunnan toimesta alueelle. Uurnalehtoon uurna haudataan seurakunnan toimesta tuhkineen.
Sirottelualueen ja uurnalehdon tarkka hautapaikka jää ainoastaan seurakunnan tietoon, omaisille ei muodostu hautapaikalle hallintaoikeutta eivätkä he saa olla läsnä sirottelussa tai uurnan hautauksessa.

Omaiset voivat tilata seurakunnalta kaiverretun muistolaatan alueen muistomerkkikiviin asennettavaksi. Muistolaatta on kooltaann. 10 x 15 cm ja kaikki laatat ovat yleisilmeiltään samanlaisia.

Alueella olevalle muistelualuelle voi tuoda leikkokukkia tai hautakynttilöitä.

Rauhanlaakson hautausmaa on perustettu vuonna 1956 ja se sijaitsee Savitaipaleen siunauskappelin läheisyydessä.