Lemin hautausmaa

Iitiäntie 1, 54710 Lemi

Lemin alueella hautaan siunaamiset järjestetään Lemin kirkossa tai suoraan haudalla.

Lemin hautausmaa sijoittuu kirkon ympärille. Tiettävästi siihen on haudattu vainajat siitä lähtien, kun Lemin seurakunta sai kappelioikeudet 1688. Sitä ennen lemiläisiä vainajia on haudattu ainakin Taipalsaarelle.

Hautapaikat ovat arkkuhautapaikkoja joiden koko on 100cm x 200cm. Hautapaikassa on kaksi hautasijaa, kahdessa tasossa. Hautasijan koskemattomuusaika on 25v.

Haudanhoito

Haudanhoidosta vastaa hautaoikeudenhaltija. Hautausmaan perällä on huoltorakennuksessa lainattavissä yleisimpiä haudanhoitoon soveltuvia välineitä. Haudoille ei saa asentaa puita/pensaita ilman seurakuntamestarin lupaa.

Seurakunta solmii haudanhoitosopimuksia seuraavasti:

-Kesähoito

-5v haudanhoitosopimus

-10v haudanhoitosopimus

Jos haluat solmia haudanhoitosopimuksen tai sinulla on muuta haudanhoitosopimuksiin liittyvää asiaa, sinua palvelee Lemin seurakuntatoimisto: 040 524 5400. Muissa haudanhoitoon ja hautausmaahan liittyvissä asioissa ota yhteyttä seurakuntamestariin 040 521 8970

Muistomerkit (Hautakivet)

Ennen muistomerkin valmistamista tulee seurakunnalle toimittaa muistomerkkisuunnitelma osoitteeseen virasto.taipale@evl.fi tai seurakuntatoimistoihin/kirkkoherranvirastoon. Asennusluvan saatuasi ole yhteydessä seurakuntamestariin asennuksen ajankohdasta 040 521 8970.

Muistomerkkien koko rajoitukset:

1 hautapaikka  = Kantakivi max. 90 cm ja muistomerkki max. 70 cm

2 hautapaikkaa = Kantakivi max. 180 cm ja muistomerkki max. 140 cm

Korkeutta ei ole rajoitettu mutta yli 60cm korkeat muistomerkit tulee tapittaa pohjakiveen.

Esteetön wc Esteetön wc
Induktiosilmukka Induktiosilmukka