Hautausmaat

Taipaleen seurakunnalla on viisi hautausmaata sekä kolme sankarihautausmaata. Tarkempia tietoja hautausmaasta löydät kukin hautausmaan kohdalta.

Haudanhoitoihin löydät lisätietoja klikkaamalla tästä...

Hautamuistomerkit

Hautapaikalle saadaan asettaa vain seurakunnan vahvistamien muistomerkkiohjeiden mukainen muistomerkki. Ohjeistukset vaihtelevat hautausmaa-alueittain, tarkistattehan mahdolliset rajoitukset hautausmaan hoitajalta tai seurakuntatoimistosta ennen muistomerkin tilaamista/asennusta.
Hautamuistomerkkisuunnitelma vaaditaan kaikista hautausmaalle tulevista muistomerkeistä, tämän toimittaa seurakunnalle yleensä kiven asentamisesta vastaava kiviliike. Hautamuistomerkin asentaminen on sallittu vain 1.6.-30.10. välisenä aikana.

Tiesitkö, että Museovirasto on julkaissut ohjeita vanhojen hautamuistomerkkien hoitoon? Kyseisen ohjeen voit lukea tästä:
Hautamuistomerkkien hoito